Hamnade av en händelse på bloggen “Kundliv” som drivs av “Wednesday Relations” som är ett nätverk som jag antagligen borde gå med i (men jag är ju tyvärr inte mycket till föreningsmänniska). Hur som helst så hittade jag en bloggpost som hette “Eniro Fulsäljer Mitt i Semestern”. Jag började läsa och här stod allt det som jag brukar nämna för mina VIP Mediekunder och  inlägget var redan från 2008 (fem år sedan). En av de senare kommentarerna på inlägget var från en före detta säljare som berättade att man är oseriös inte bara när det kommer till katalogen utan också till försäljningen av Google Adwords.

Så här skriver den personen  bl.a.

Anonym sa…

Precis slutat jobba för Eniro och var där i ett år nästan. Satt på deras nya bolag Kvasir Media som säljer Googletjänster. Detta är rent bedrägeri som jag tvingats att sälja. Vill uppmana alla som läser detta att inte köpa det utav oss utan gå direkt till Google. Vi lägger till extra sökord för att spendera kundens pott så fort som möjligt och gör en del annan fuffens för att kundens pengar ska gå åt ASAP som vi säger.

Vår chef som även arbetat med katalogen tidigare har själv berättat hur han brukade alltid lägga till 10-15{be08792d61b2fd929517f0d217b24ee4d6370a42d91e329410d98a089e48c68e} på fakturorna han skickade ut mot vad de tidigare hade kommit överens om. Eniro säljer skit i guldförpackning, kan inte se någon av deras tjänster som är värda pengarna. Akta er.

// Före detta Eniro säljare.

Jag fick nyligen en ny kund som var mycket upprörd och bekräftade den upplevelse som “Före detta Eniro säljare” här delger. Man får givetvis läsa det här med det i åtanke att författaren är anonym. Men nog är det väl märkligt ändå att vi har 47 kommentarer på det ursprungliga inlägget som skrevs den 16 juli 2008?

Det som slår mig och varför jag tog mig tid att skriva detta inlägg är hur dessa företag i koncernen kan fortsätta år ut och år in trots all “bad will” som samlas på hög?

Och hur kan det komma sig att man har certifieringar från Google och kan skryta med partnerskap osv?

Jag påstår att det handlar om den eftersläpning som vi människor lever med. När en ny teknologi dyker upp som gör en äldre förlegad så tar det extremt mycket  längre tid för den att slå igenom fullt ut än vad man många gånger tror. Det är också därför som jag anser att så många företag har stor glädje av att bli VIP Mediekunder. En VIP Mediekund kortar ner den där eftersläpningen vilket leder till besparingar och förbättrade resultat.

När det gäller annonosering i Google så håller jag med författaren om att “avstå Eniro/Kvasir” men inte om att “göra det själv”. Det finns en uppfattning bland mindre och medelstora företag att det är dyrt att annonsera på Google. Och det beror just på att man har “testat själv” utan tillräckliga kunskaper. Och Google hjälper dig gärna att bränna pengar, garanterat! Nej här menar jag att du ska ha någon som kan detta för att få ut mesta möjliga av dina marknadsföringspengar.

Intresserad av oss som den som hjälper dig med din annonsering på nätet (Google Adwords, YouTube, Facebook etc.)?

Klicka i så fall här!

Intresserad av att lära dig mer om VIP Mediekund?

Klicka i så fall här!


Call Now Button