Två nya kunder anslöt sig idag för Google Adwords annonsering och jag fick ta del av statistik som den ena kunden hade fått från sin gamla leverantör. Det var skrämmande läsning! 25 000 kronor hade man spenderat i ett rasande tempo genom att köpa klick som inte hade någon som helst relevans för kunden.

Jag vill inte gå för mycket in i detalj av hänsyn till min kund men låt oss säga att kunden har en produkt som innehåller bokstäverna NHL. För att inte slösa på kundens klickbudget är det avgörande att tillse att sökningar efter NHL (hockyligan i USA) inte genererar klick. Detta gör man genom så kallade matchningstyper och negativa sökord. Men det hade den här leverantören inte brytt sig om. Och den enda logiska förklaringen är att målet för deras verksamhet inte är att generera mer affärer åt sina kunder. Istället handlar det för dem om att snabbast möjligt spendera den så kallade “fasta klickbudgeten” för att därigenom kunna sälja in en ny.

Skrämmande var ordet! Men jag tror att kunderna börjar vakna och det bådar i så fall gott för vårt erbjudande som är baserat på 100{be08792d61b2fd929517f0d217b24ee4d6370a42d91e329410d98a089e48c68e} transparens och att kunden har hela kontrollen från start till mål.

Intresserad av annonsering på nätet? Klicka i så fall här!

Intresserad av professionell medierådgivning till fast pris? Klicka i så fall här!

Call Now Button